Последнее обновление: 01.01.2017 в 20:10
Подпишись на RSS
rss Подпишитесь на RSS, чтобы всегда быть в курсе событий.

Комментарии

Присоединяйтесь к обсуждению
  • благоустроитель: За статью премного благодарен, все по делу, достаточно много кто это использует
  • бобр: Было бы интересно узнать поподробнее
  • Интерны 2014: когда-нибудь увижу нечто подобное и на своем блоге
  • стилист: Спасибо за статью оказалась очень полезной.
  • необычный: полностью поддерживаю, такие же мысли были.

Кутішенко В.П. Вікова та педагогічна психологія (курс лекцій): Навчальний посібник. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 128 с. Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

Кутішенко В.П. Вікова та педагогічна психологія (курс лекцій): Навчальний посібник. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 128 с. Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

29 Июль 2014

Тести психічного розвитку дитини 3-4 років (А.І. Серебрійська)

1. Тест із кубиками.

Визначає ступінь розвитку сприйняття, здатність здійснювати самостійний контроль над процесом виконання завдання. Запропонуйте дитині кубики розміром 8 см . Попросіть її побудувати вежу, поставивши один кубик на інший. Дитина повинна це зробити без демонстрації зразка. Далі покажіть їй, як можна побудувати з кубиків поїзд із трубою. Дитина будує поїзд після показу (додає трубу). Тест спрямований на розвиток доцільної поведінки. Матеріали: для проведення описаного вище тесту підійдуть кубики в наборі.

2. Тест із геометричними фігурами.

Використовується дошка з вирізаними на ній геометричними фігурами (коло, трикутник квадрат). Вийнявши всі три геометричні фігури з відповідних їм осередків, запропонуйте дитині знайти місце на дошці для кожної фігури. Якщо в дитини що-небудь не виходить, допоможіть їй. Далі, вклавши всі фігури, знову вийміть їх з отворів і запропонуйте дитині самостійно виконати завдання.

Матеріали: дошка з вирізаними на ній геометричними фігурами (коло, трикутник квадрат).

3. Тест із пірамідкою або матрьошкою.

Завдання демонструє здатність дитини здійснювати систему доцільних дій, виявляти помилки й виправляти їх.

На очах у дитини зніміть кільця з піраміди й попросіть допомогти зібрати її знову. Дитина двох—трьох років мусить добре впоратися із цим завданням, керуючись, як правило, методом проб і помилок. Вона ще може переплутати верхні й нижні кільця. Дитина також може впоратися із вкладенням маленької матрьошки у велику (закрити матрьошки самостійно ще не зуміє).

Матеріали: пірамідка з кільцями, набір матрьошок.

4. Тест на оцінку пам’яті.

Попросіть дитину виконати декілька дій підряд: устати зі стільця, підійти до столика, взяти зі столика олівець, принести олівець і покласти його на стілець. Дитина 2—3 років може запам’ятати й правильно виконати 4-5 дій. Вона також повинна правильно назвати своє ім’я, прізвище.

5. Тест на словниковий запас.

Поставте на стіл знайомі дитині предмети: пляшечку, ляльку, м’яч, машинку, чашку, ложку. Дитина повинна назвати правильно всі предмети.

6. Тест на називання зображень (оцінка словникового запасу).

Покажіть дитині картинки, що зображують кішку, собаку, хліб, півня, плаття, яблуко, стіл, корабель, поїзд, автобус, вантажівку, літак, стілець, вікно, двері, шафу, сорочку, капелюх, носки, черевики, грушу, кавун, хлопчика, дівчинку, бабусю, дідуся, дитину, гусака, качку, корову, коня, плиту, чайник, каструлю, сковорідку, ліжко, ніж, вилку, олівець, зошит, газету, книгу. Запитайте, показуючи кожну картинку окремо: «Що це?» або «Що отут намальовано?» Дитина повинна уміти не тільки правильно назвати те, що зображено на картинці, але й уміти розділити дані зображення на групи: тварини, люди, посуд, одяг, меблі.

7. Тест на розуміння інструкцій.

Запропонуйте дитині виконати декілька простих інструкцій: «Дай другові (подрузі) м’ячик», «Поклади його на стіл», «Дай його мені», «Підніми кубик, що впав», «Принеси мені ляльку» тощо. Дитина виконує понад 10 інструкцій, демонструючи розуміння зверненої до неї мови.

8. Тест на розвиток рухової сфери (крупноїмоторики).

У період від двох до трьох років дитина повинна уміти приставним кроком переступати через декілька перешкод, що знаходяться на підлозі на відстані 20 см один від одного.

9. Тест на оцінку тонкої моторики.

Дайте дитині олівець і папір і запропонуйте їй повторити після показу малюнок вертикальних, горизонтальної ліній, кола, хреста, квадрата, трикутника. Якщо дитина виявляє певні здібності, попросіть її скопіювати зображення зі зразка (у цьому випадку вона не повинна бачити, як вони були намальовані). Дитина правильно копіює малюнок вертикальних, горизонтальних, круглих ліній і хреста. Це завдання не повинне викликати в маляти значних утруднень.

10. Тест на оцінку пам’яті.

Попросіть дитину сказати вам, з ким вона живе будинку, що вона їла на сніданок, у що любить грати, а також повторити фразу: «Улітку в лісі було багато грибів й ягід», а потім повторити підряд назви трьох цифр: 2,5,9,11.

11. Тест «Парні картинки» на оцінку уваги й зорового сприйняття.

Підготуйте чотири пари предметних картинок (жабеня й кораблик, зайчик і цебро, ведмедик і рибка, машинка й м’ячик тощо). Покладіть перед дитиною дві предметні картинки (з машинкою й з м’ячем). Точно таку ж пару візьміть собі. Покажіть дитині, що в неї й у вас картинки однакові. Потім заберіть свої картинки, дістаньте одну з них та, показуючи її дитині, попросіть показати таку ж. Дитина з легкістю повинна упоратися з усім завданням, відразу зрозуміти інструкцію вихователя.

12. Тест на розвиток рухової сфери (крупної моторики).

До трьох років дитина може виконувати наступні дії: простояти декілька секунд на одній нозі; піднімаючись нагору по сходам, ставити по одній нозі на кожну сходинку; спускаючись, ставити на сходинку обидві ноги; стрибати на двох ногах; їздити на триколісному велосипеді.

13. Тест-спостереження «Культура спілкування».

У процесі спілкування з дорослими й дітьми дитина третього року життя повинна вітатися та прощатися, вживати слова, що містять прохання, подяку (спасибі, будь ласка), виявляти увагу, співчуття до інших дітей (ділитися іграшками, частуваннями, уступати), озиватися на прохання іншої дитини, допомагати їй.

Примітка. Якщо з більшістю тестів дитина не може впоратися, необхідно проконсультуватися у фахівців. Приводом для звертання до фахівців з дитячої психології можуть бути також емоційні проблеми в дитини:

• постійна лякливість;

• невдалі спроби заговорити;

• нездатність зосереджено грати із чим-небудь протягом 10 хвилин;

• надлишкова активність;

• постійна та підвищена агресивність.

Джерело: психолог дошкільного навчального саду Серебрійська Альона Ігорівна

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс



Комментирование закрыто.

ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ САЙТ
Освітній психологічний сайт містить корисну інформацію (статті, методички, тести) для всіх, хто навчається та цікавиться психологією
Любое использование материалов сайта разрешено только с указанием активной ссылки на источник http://psichology.com.ua

Архивы

Счетчик

Статистика сайта