Последнее обновление: 13.02.2018 в 01:10
Подпишись на RSS
rss Подпишитесь на RSS, чтобы всегда быть в курсе событий.

Комментарии

Присоединяйтесь к обсуждению
  • благоустроитель: За статью премного благодарен, все по делу, достаточно много кто это использует
  • бобр: Было бы интересно узнать поподробнее
  • Интерны 2014: когда-нибудь увижу нечто подобное и на своем блоге
  • стилист: Спасибо за статью оказалась очень полезной.
  • необычный: полностью поддерживаю, такие же мысли были.
13 Февраль 2013 · Різне

Дьоміна Г.А. Психолого-педагогічний розвиток особистості майбутнього сім’янина: Методичні рекомендації для роботи практичних психологів. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2008. – 70с. Додаткове заняття № 19 [15]. Лекція з елементами гри “СНІД та його профілактика” (60-80 хв.). Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

21 Март 2013 · Різне

ІІ. Написання реферату з педагогічної психології. Теми: Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

13 Февраль 2013

Тема № 7. Мотивація і ціннісні орієнтації

Рубрика: Різне.

Дьоміна Г.А. Психолого-педагогічний розвиток особистості майбутнього сім’янина: Методичні рекомендації для роботи практичних психологів. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2008. – 70с.

Третій блок “Мотивація і ціннісні орієнтації”. Тема № 7. (100 хв.).

Мета: систематизувати мотиви, ціннісні орієнтації учнів та розвинути позитивне ставлення щодо міжособистісної взаємодії та майбутнього подружнього життя.

Завдання: виявити пріоритети особистих цінностей, актуалізувати розуміння індивідуальності учнів для розвитку їхньої особистісної зрілості щодо майбутнього подружнього життя.

Необхідний матеріал: аркуші паперу форматом А4, ручки або олівці; бланк зі списком “Цінностей”, папір для позначок (3 арк. на кожного), дошка, крейда.

 

Зміст заняття:

І. Привітання.

1. Гра Струм (1 хв.) (див. заняття 1).

2. Уточнення самопочуття кожного учасника (5 хв.).

ІІ. Вправи для емоційної розминки.

1. Знайомство.

Вправа “Молодець!” (20 хв.) ідея [18].

Мета: сприяти знайомству учасників; згуртувати групу; сформувати позитивний настрій на спільну роботу; надати можливість членам групи виділити якусь свою якість, цінність, особливість.

Учасники стоять півколом, достатньо великим, щоб промовцям було зручно виступати. Тренер пропонує кожному по черзі вийти у центр півкола і розповісти про якісь реальні особисті риси, уміння чи цінності, що є важливими для майбутнього подружнього життя (наприклад, “Я завжди намагаюся тримати в порядку свої речі”, “Я дбайливо ставлюся до кімнатних рослин”, “Я маю почуття гумору” тощо). У відповідь на кожне таке висловлювання всі, хто стоїть у півколі, повинні хором відповісти: “Молодець!” – і водночас підняти вгору великий палець. Вправа триває, поки всі члени групи не опиняться в ролі промовця.

2. Оголошення тренером теми та мети заняття.

3. Емоційна розминка.

Вправа “Дика кішка” (5 хв.).

Мета: розкріпачити своє тіло та емоції, розвинути почуття довіри.

Усі учасники рухаються по кімнаті, намагаючись продемонструвати рухи дикої кішки (кота).

ІІІ. Групова взаємодія.

Вправа “Людина” (20 хв.) ідея [219].

Мета: виявити ціннісні орієнтації та вподобання учнів; довести, що індивідуальність учнів є найвищою цінністю; сформувати систему уявлень про людину, її неповторність.

Учасникам роздають аркуші паперу форматом А4. Завдання:

1) скласти аркуш А4 вертикально навпіл і відірвати непотрібні частини, щоб вийшла людина;

2) кожен учень на своєму макеті людини записує власне ім’я (у центрі), свою мету щодо розвитку в собі певної якості, риси (там, де голова), захоплення (права рука), найяскравішу особистісну рису (ліва рука), улюблене місце відпочинку (права нога), особливість, рису, яку виділяє і цінує в інших людях (ліва нога);

3) переміщуючись по класній кімнаті та зустрічаючись один з одним, учні з’ясовують, у кого з них збігаються мета, захоплення, особистісна риса тощо. І якщо таке виявляється, записують ім’я цієї людини поряд із назвами своїх рис, інтересів, цінностей тощо.

Обговорення: “Що дає нам ця вправа? Яка мета даної вправи? Чи є такі учні, у яких немає жодного збігу? Чи є такі, котрі мають усі 5 спільних складових, 4, 3, 2?”

Підводимо учнів до того, що всі ми є особистостями з індивідуальними особливостями, прагненнями, цінностями.

Вправа “Цінності” (35 хв.) ідея [19].

Мета: порівняти значення особистих пріоритетних цінностей, які є необхідними для міжособистісної взаємодії, для майбутнього щасливого сімейного життя з цінностями оточуючих.

1. Тренер роздає учням бланки з перерахованими цінностями. Пропонує обрати 10 цінностей, а потім виділити з них 5, найнеобхідніших для міжособистісної взаємодії, та пронумерувати їх за ступенем значущості.

Тренер знов роздає по 3 невеличкі аркуші паперу і пропонує на кожному написати по одній з 5-ти найбільш пріоритетних для себе цінностей. Після цього пропонує віддати одну з 3-х цих цінностей, яку, в порівнянні з іншими, можна легко віддати (втратити). Потім тренер пропонує віддати ще одну цінність і залишити, таким чином, найціннішу для себе.

2. На тому ж бланку цінностей тренер пропонує учням обрати 10, а потім 5 цінностей, найнеобхідніших для майбутнього щасливого сімейного життя та пронумерувати їх іншим кольором за ступенем значущості для них.

Тренер роздає по 3 аркуші паперу і пропонує на кожному написати по одній з 5-ти найпріоритетніших для учнів цінностей. Після цього пропонує віддати одну з 3-х цінностей, яку, в порівнянні з іншими, можна легко віддати. Потім тренер пропонує віддати ще одну цінність і залишити, таким чином, найціннішу.

Обговорення: “Назвіть ту цінність, яка залишилася у вас після виконання першого завдання (відповіді записують на дошці під написом “Цінності для міжособистісної взаємодії”). Поясніть, чому залишили саме цю цінність? Назвіть ту цінність, яка залишилася у вас після виконання другого завдання (відповіді записують на дошці під написом “Цінності для майбутнього щасливого сімейного життя”). Чи однакові цінності ви обрали та залишили в першому та другому варіанті? Чому? Для чого ми робили цю вправу?”

Бланк цінностей, визначних для мене

Цінності Обери 10 цінностей, важливих для тебе З обраних 10 цінностей обери 5 Спробуй пронумерувати їх за ступенем значущості
Наполегливість
Відвертість
Скромність
Здатність розуміти
Самоповага
Довіра
Терпіння
Вірність
Кохання
Ніжність
Щирість
Здоровий глузд
Життєрадісність
Зосередженість
Надія
Охайність
Уява
Винахідливість
Чесність
Самодисципліна
Незалежність
Рішучість
Прагнення до знань
Логічність
Практичність
Здатність мислити
Розум
Досконалість
Комунікабельність
Совість (сумління)
Гнучкість
Старанність
Ґрунтовність
Уважність
Дипломатичність
Допитливість
Стриманість
Неординарність
Чесність
Стабільність
Здоров’я
Користь
Ризик
Увага
Віра
Доброта
Краса
Благополуччя
Відповідальність
Самостійність
Досягнення мети
Освіта
Терпимість

ІV. Підбиття підсумків. (10 хв.).

Висловлювання учасників по черзі щодо своїх відчуттів, вражень, побажань тренеру і групі.

V. Прощання.

Вправа Посмішка по колу (5 хв.) (див. заняття 1).

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс



Комментирование закрыто.

ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ САЙТ
Освітній психологічний сайт містить корисну інформацію (статті, методички, тести) для всіх, хто навчається та цікавиться психологією
Любое использование материалов сайта разрешено только с указанием активной ссылки на источник http://psichology.com.ua

Счетчик

Статистика сайта