Последнее обновление: 05.03.2018 в 08:00
Подпишись на RSS
rss Подпишитесь на RSS, чтобы всегда быть в курсе событий.

ПСИХОЛОГ, АРТ-ТЕРАПЕВТ Online.

ТЯЖЕЛО? СТРАХ? ТРЕВОГА? МЫСЛИ?
Не можете пережить РАЗРЫВ, построить ОТНОШЕНИЯ, другие проблемы?
Помогу НАЙТИ ВЫХОД.
Не откладывайте на потом! Действуйте!

Провожу психологические консультации Online.

Желающие могут перейти по ссылке
https://www.facebook.com/arttrendcomua

P.S. Важно, что бы ответы и помощь в Вашу жизнь приходила вовремя.

Комментарии

Присоединяйтесь к обсуждению
  • благоустроитель: За статью премного благодарен, все по делу, достаточно много кто это использует
  • бобр: Было бы интересно узнать поподробнее
  • Интерны 2014: когда-нибудь увижу нечто подобное и на своем блоге
  • стилист: Спасибо за статью оказалась очень полезной.
  • необычный: полностью поддерживаю, такие же мысли были.

Кутішенко В.П., Ставицька С.О. Психологія розвитку та вікова психологія: Практикум: Навч. посіб. — К., 2009., 448 с. Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

Завдання для заочників з курсу «Вікова та педагогічна психологія» Дьоміна Г.А. Вікова і педагогічна психологія: Методичні рекомендації для практичних занять, індивідуально-самостійної роботи, модульного контролю знань студентів. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – 56 с. Дьоміна Г.А. Психолого-педагогічний розвиток особистості майбутнього сім’янина: Методичні рекомендації для роботи практичних психологів. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2008. – 70с. […]

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

13 Февраль 2013

Тема № 5. Вчимося безконфліктно спілкуватися

Рубрика: Різне.

Дьоміна Г.А. Психолого-педагогічний розвиток особистості майбутнього сім’янина: Методичні рекомендації для роботи практичних психологів. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2008. – 70с.

Другий блок “Вчимося безконфліктно спілкуватися”. Тема № 5. (100 хв.).

Мета: ознайомити з основними принципами та механізмами спілкування та розвинути навички ефективної взаємодії. Розвинути почуття взаємної підтримки та довіри.

Завдання: допомогти осмислити взаємодію з позиції партнерства та співробітництва; пояснити, що означає “покладатися на іншого”.

Необхідний матеріал: магнітола, аркуші паперу А4, олівці.

 

Зміст заняття:

І. Привітання.

1. Гра Струм (1 хв.) (див. заняття 1).

2. Уточнення самопочуття кожного учасника (5 хв.).

ІІ. Вправи для емоційної розминки.

1. Знайомство.

Вправа “Броунівський рух за кольором (5 хв.) модифікований [2], [7], [13], [18].

Мета: навчити спостережливості; згуртувати групу; сформувати позитивний настрій на спільну роботу.

Усі учасники стоять в колі. Очі закриті. Тренер пропонує учням рухатися довільно у різних напрямках (хаотично, як атоми в просторі). Розмовляти не можна. За командою тренера: “Я називаю будь-яке число, і таке ж число “атомів” має об’єднатися в “молекулу”, але враховуючи колір вашого одягу. Тобто об’єднатися повинні ті, у кого є спільні кольори: 5 атомів, 3 атоми, 2 атоми” (учні мають залишитися в парах для наступної вправи).

2. Оголошення тренером теми та мети заняття.

3. Емоційна розминка.

Вправа “Малювання вдвох картин” (10 хв.) [2], [4].

Мета: навчити відчувати, розуміти та довіряти партнеру; сформувати позитивний настрій на спільну роботу.

Тренер пропонує кожній парі взяти аркуш паперу та один олівець. Тримаючи олівець разом, кожна пара за 5 хвилин мовчки створює спільний витвір мистецтва, дає назву йому та підписує його.

Обговорення: “Чи є картина спільним витвором? Хто був ініціатором створення такої лінії сюжету? Хто став лідером, а хто підлеглим? Чи враховувалися бажання кожного в парі? Чи розуміли один одного? Яким чином? Які почуття з’явилися під час виконання роботи?”

Вправа “Хто дивиться недоброзичливо, а хто підтримує” (20 хв.) [2], [13].

Мета: навчити визначати за допомогою контакту очей, хто дивиться недоброзичливо, а хто з присутніх підтримує.

Один із учасників (за бажанням) виходить з аудиторії секунд на 10, інші за цей час домовляються, хто підтримуватиме його, а хто дивитиметься на нього недоброзичливо (як кажуть, “лихим оком”). Тренер повертає в кімнату учасника, який повинен вгадати (за допомогою контакту очей), хто із групи “недоброзичливець”, а хто підтримує його.

Обговорення: (аналізуємо, чи зміг учасник виявити ці дві групи та що допомагало (заважало) йому у вирішенні цього завдання?)

ІІІ. Групова взаємодія.

Вправа “Воскова паличка” або Свічка (20 хв.) [2], [5], [7].

Мета: навчити розслаблятися та довіряти іншим людям; розвинути вміння створювати комфорт і безпеку для інших.

Група стає в щільне коло – пліч о пліч. Один учасник виходить у центр, руки на грудях схрещені – це “свічка”.

Завдання “свічки”: максимально розслабитися, довіритися групі і здійснювати вільне падіння на руки учасників. Інші ставлять руки перед собою і, похитуючи “свічку” в центрі з боку в бік, підтримують її, не даючи впасти.

Завдання учасникам: забезпечити безпечний простір для вільного падіння.

Через цю процедуру проходять усі по черзі.

Обговорення відчуттів та переживань.

Вправа “Сліпий і поводир” (20 хв.) [2], [5], [11].

Мета: навчити довіряти іншій людині та посилити турботу про інших.

Учасники поділені на пари (найкраще проводити на вулиці). Тренер дає інструкцію: “Чи довіряємо ми іншим людям, чи довіряємо ми самим собі? Як часто нам бракує довіри, і як багато іноді ми від цього втрачаємо… Особливо необхідна довіра під час взаємодії, а точніше під час вирішення будь-яких конфліктів, у першу чергу – сімейних.

Отже, один учасник пари закриває очі, спирається на руку партнера, який водить його по класу та за його межами (по парку), дає можливість торкнутися різних предметів, допомагає уникнути зіткнень з іншими предметами, парами, дає відповідні, пояснення щодо їх пересувань тощо. Водити партнера слід дуже уважно, щоб він не впав, не вдарився тощо. Почнемо…”

Через 5 хвилин тренер пропонує учням припинити підтримку своїх партнерів. Тепер учні із закритими очима ходитимуть, орієнтуючись лише на те, що говорить партнер.

Через деякий час тренер дає наступну команду: “Добре, а тепер поміняйтеся ролями. Кожен має пройти “школу довіри”. Будь ласка, почали…” (повторюються попередні два етапи). “Закінчили”.

Обговорення: “Що ви відчували, коли ходили із заплющеними очима? Порівняйте з почуттями попередньої вправи. Чим вони відрізняються? Чи відкривали ви очі під час прогулянки? Чому? Що ви відчували, коли покладалися на чиюсь допомогу під час прогулянки? Яке відношення ці вправи мають до довіри? Чому важливо довіряти один одному під час взаємодії та вирішення конфліктної ситуації?”

Учнів слід підвести до того, що вони в змозі вирішити будь-які конфлікти, коли довірятимуть один одному. Рішення співпрацювати – перший крок до вирішення конфлікту.

Вправа “Паросток” (3 хв.).

Мета: розвинути вміння використовувати невербальні методи спілкування та вміння виражати емоційні стани.

Під музику за допомогою пантоміми учні показують своїм тілом, як проростає зернятко, як воно радіє сонцю, теплу, повітрю тощо.

ІV. Підбиття підсумків. (10 хв.).

Висловлювання учасників по черзі щодо своїх відчуттів, вражень, побажань тренеру і групі.

V. Прощання.

Вправа Посмішка по колу (5 хв.) (див. заняття 1).

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс



Комментирование закрыто.

ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ САЙТ
Освітній психологічний сайт містить корисну інформацію (статті, методички, тести) для всіх, хто навчається та цікавиться психологією
Любое использование материалов сайта разрешено только с указанием активной ссылки на источник http://psichology.com.ua

Счетчик

Статистика сайта