Последнее обновление: 05.03.2018 в 08:00
Подпишись на RSS
rss Подпишитесь на RSS, чтобы всегда быть в курсе событий.

ПСИХОЛОГ, АРТ-ТЕРАПЕВТ Online.

ТЯЖЕЛО? СТРАХ? ТРЕВОГА? МЫСЛИ?
Не можете пережить РАЗРЫВ, построить ОТНОШЕНИЯ, другие проблемы?
Помогу НАЙТИ ВЫХОД.
Не откладывайте на потом! Действуйте!

Провожу психологические консультации Online.

Желающие могут перейти по ссылке
https://www.facebook.com/arttrendcomua
https://www.facebook.com/a.a.demina

P.S. Важно, что бы ответы и помощь в Вашу жизнь приходила вовремя.

Комментарии

Присоединяйтесь к обсуждению
  • благоустроитель: За статью премного благодарен, все по делу, достаточно много кто это использует
  • бобр: Было бы интересно узнать поподробнее
  • Интерны 2014: когда-нибудь увижу нечто подобное и на своем блоге
  • стилист: Спасибо за статью оказалась очень полезной.
  • необычный: полностью поддерживаю, такие же мысли были.

Видра О.Г. Вікова та педагогічна психологія: Навчальний посібник. — К.: Центр учбової літератури, 2011. — 112 с. Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

Загальна психологія: Підручник/Скрипченко О.В., Долинська Л.В., Огороднійчук З.В. та ін. — К.: Каравела, 2011. Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

13 Февраль 2013

Тема № 3. Вчимося безконфліктно спілкуватися

Рубрика: Різне.

Дьоміна Г.А. Психолого-педагогічний розвиток особистості майбутнього сім’янина: Методичні рекомендації для роботи практичних психологів. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2008. – 70с.

Другий блок “Вчимося безконфліктно спілкуватися”. Тема № 3. (90 хв.).

Мета: ознайомити з основними принципами й механізмами спілкування та розвинути навички ефективної взаємодії з протилежною статтю; формувати вміння подолання психологічних бар’єрів під час спілкування.

Завдання: навчити різноманітним прийомам невербального спілкування; розвинути вміння долати бар’єри спілкування.

 

Зміст заняття:

І. Привітання.

1. Гра Струм (1 хв.) (див. заняття 1).

2. Уточнення самопочуття кожного учасника (5 хв.).

ІІ. Вправи для емоційної розминки.

1. Знайомство.

Вправа “День народження” (5 хв.) [18].

Мета: згуртувати групу; сприяти знайомству за допомогою рухів; сформувати позитивний настрій на спільну роботу.

Учасники розміщуються, стоячи колом. Тренер пропонує учасникам вишикуватися в лінію відповідно до дня народження кожного (наприклад, щоб ліворуч стояли народжені у січні, далі – у лютому тощо), але повідомляти іншим свій місяць/день народження дозволяється лише мовчки, використовуючи рухи, міміку. Коли учасники вишикуються, тренер пропонує назвати вголос день свого народження. Дії тренера мають сприяти тому, щоб можливі помилки й непорозуміння слугували створенню веселої атмосфери, сприймалися з гумором, без образ.

2. Оголошення тренером теми та мети заняття.

3. Емоційна розминка.

Вправа “Розвиваємо інтуїцію” (10 хв.) модифікована [2], [4], [5], [13].

Мета: навчити досягати синхронності та зосереджуватися не лише на рухах рук, голови, а й на міміці, на особливості психоемоційного стану партнера; розвинути вміння інтуїтивно розуміти емоційний стан партнера та “віддзеркалювати” емоції, міміку, жести, рухи.

Виконавці вправи розподіляються на пари і стають обличчям один до одного. Один із них робить повільні рухи руками, головою, всім тілом. Завдання другого – намагатися стати “дзеркальним відображенням” свого напарника. Складність рухів і темп їх виконання – пари добирають самостійно. Через деякий час виконавці міняються ролями (і так кілька разів).

Обговорення: “Хто з учасників виявився найкращим “дзеркалом”, передав не лише жести, а й міміку? Що ви відчули, коли бачили своє “дзеркальне відображення”?”

ІІІ. Групова взаємодія.

Вправа “Дзеркала” (30 хв.) [11].

Мета: розвинути невербальні засоби взаємодії та спілкування; збагатити уявлення учнів щодо свого “Я”.

Тренер пропонує бажаючому вийти в коло: він буде головним героєм і дивитиметься у два “дзеркала”.

Завдання: дивитися на зображення у двох “дзеркалах” і визначити, хто із членів групи стоїть у тебе за спиною.

Ці два “дзеркала”, звичайно, будуть живими. Одне мовчатиме; воно зможе пояснити тобі, хто знаходиться за твоєю спиною лише за допомогою міміки та жестів. Друге “дзеркало” може говорити. Воно пояснюватиме, що це за людина, не називаючи її імені. Вибери з групи двох осіб, що стануть “дзеркалами”.

Для “дзеркал” роздаються інструкції. Інструкція для “дзеркала”, що мовчить: обмежень щодо способу відображення людини майже немає. Але не варто акцентувати увагу лише на зовнішніх особливостях, тим паче підкреслювати будь-які фізичні характеристики. Інструкція для “дзеркала”, що говорить: не називати імен; описуючи людину, не можна посилатися  на події з участю цієї людини поза Т-групою; необхідно уникати звичайних описів зовнішності (це дозволяється лише за третім разом).

“Дзеркала” стають перед головним героєм. Усі інші учасники групи стають за його спиною і один за одним тихенько підходять до нього ззаду. Відображення “дзеркалами” відбувається по черзі. Спочатку працює мовчазне “дзеркало”. Якщо головний герой не може вгадати людину, що стоїть за спиною, то розпочинає виступ друге “дзеркало” і говорить лише одну фразу. Якщо герой не вгадує, то знову працює мовчазне “дзеркало” (може відображати іншим чином) і так далі. Мета героя вгадати людину, що стоїть у нього за спиною, якомога швидше.

Через кілька хвилин тренер пропонує змінити головного героя,  а той отримує право змінити “дзеркала”.

Трьох-чотирьох циклів гри достатньо, щоб не втратити темп заняття.

Обговорення: “Кому з головних героїв знадобилося найменше часу та дзеркальних відображень, щоб визначити того, хто за спиною? У чому секрет? Хто з учасників виявився найталановитішим “дзеркалом”? Що йому в цьому допомогло? Хто з учасників був здивований тим, як його відображають “дзеркала”? Що ви відчули, коли побачили своє відображення в “дзеркалі”?”

Вправа “Глухий-сліпий-німий” (20 хв.) модифікований [4], [11], [13].

Мета: розвинути вміння невербального та інтуїтивного спілкування і навчитися долати бар’єри спілкування.

Групу розподіляють на пари. Ролі розподіляються так: “глухий і німий” не може чути та говорити, “сліпий і німий” не бачить та не може говорити.

Завдання: не виходячи з приписаних ролей, домовитися між собою про щось (приміром, про місце зустрічі, про день одруження, познайомитися, обрати подарунок імениннику тощо).

Обговорення: “Кому вдалося домовитися найшвидше? У чому секрет? Яка ситуація була найлегша? Що ви відчували, коли розмова була продуктивною (непродуктивною)?”

Вправа “Товсте скло” (10 хв.) [13].

Мета: розвинути вміння невербального, інтуїтивного розуміння свого партнера.

Учасники в парах стають обличчям один до одного.

Завдання: “Уявіть між вами товсте скло і спробуйте передати напарнику якесь повідомлення, не користуючись при цьому словами”.

Обговорення: “Кому вдалося і кому не вдалося передати повідомлення? Чому? Що при цьому ви відчували?”

ІV. Підбиття підсумків. (5 хв.).

Висловлювання учасників по черзі щодо своїх відчуттів, вражень, побажань тренеру і групі.

V. Прощання.

Вправа Посмішка по колу (4 хв.) (див. заняття 1).

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс



Комментирование закрыто.

ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ САЙТ
Освітній психологічний сайт містить корисну інформацію (статті, методички, тести) для всіх, хто навчається та цікавиться психологією
Любое использование материалов сайта разрешено только с указанием активной ссылки на источник http://psichology.com.ua

Счетчик

Статистика сайта