Последнее обновление: 13.02.2018 в 01:10
Подпишись на RSS
rss Подпишитесь на RSS, чтобы всегда быть в курсе событий.

Комментарии

Присоединяйтесь к обсуждению
  • благоустроитель: За статью премного благодарен, все по делу, достаточно много кто это использует
  • бобр: Было бы интересно узнать поподробнее
  • Интерны 2014: когда-нибудь увижу нечто подобное и на своем блоге
  • стилист: Спасибо за статью оказалась очень полезной.
  • необычный: полностью поддерживаю, такие же мысли были.

Отрывка нет, потому что запись защищена.

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

Власова О.І. Педагогічна психологія: Навч посібник —К.: Либідь, 2005. — 400 с. Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

13 Февраль 2013

Тема № 2. Вчимося безконфліктно спілкуватися

Рубрика: Різне.

Дьоміна Г.А. Психолого-педагогічний розвиток особистості майбутнього сім’янина: Методичні рекомендації для роботи практичних психологів. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2008. – 70с.

Другий блок “Вчимося безконфліктно спілкуватися”. Тема № 2. (90 хв.).

Мета: ознайомити з основними принципами та механізмами спілкування і розвинути навички ефективної взаємодії з представниками будь-якої статі. Розвинути вміння долати психологічні бар’єри під час спілкування; розвинути рефлексію.

Завдання: сформувати навички роботи в групі; розвинути вміння активно слухати та вміння використовувати вербальні методи спілкування, вміння долати бар’єри спілкування; розвинути рефлексію.

Необхідний матеріал: картки з малюнками, приладдя для малювання.

 

Зміст заняття:

І. Привітання.

1. Гра Струм (див. заняття 1) (2 хв.).

2. Уточнення самопочуття кожного учасника (5 хв.).

ІІ. Вправи для емоційної розминки.

1. Знайомство.

Вправа Самопрезентація (10 хв.) [7], [12], [14], [21].

Мета: згуртувати групу; сформувати позитивний настрій на спільну роботу; розвивати установки щодо значущості своєї особистості; створити умови для саморозкриття.

Тренер пропонує всім учасникам по черзі назвати своє ім’я і розповісти про себе, про свої особливі звички, якості, вміння, вподобання, хобі , які відрізняють його від інших, найсуттєвіше. Основне завдання самопрезентації – підкреслити свою індивідуальність. Після того, як кожен повідомить про себе, тренер пропонує учням пригадати, в чому ж унікальність учасників групи.

Тренер підбиває підсумок: “Ця вправа дозволила нам ближче познайомитися і краще дізнатися про деякі особливості кожного.”

2. Оголошення тренером теми заняття або блоку занять.

3. Емоційна розминка.

Вправа “Знайди не схожого на себе” (5 хв.).

Мета: поділити на пари, розвинути спостережливість.

Завдання: учень має знайти собі пару за довжиною волосся, кольором очей тощо.

ІІІ. Групова взаємодія.

Вправа “Спілкування – це просто” (15 хв.) [18].

Мета: виробити усвідомлення структури і складності процесу спілкування.

Учні розподілені на пари. Тренер перед вправою роздає кожному картку з простим малюнком, за умови, що малюнки один одному не показують. Члени пари сідають спинами один до одного.

Завдання: перший учасник описує другому свій малюнок словами. Другий учасник намагається відтворити малюнок, виконуючи вказівки першого, без додаткових запитань. Учасники міняються ролями, але цього разу учень, який відтворює малюнок за описом партнера, уже може ставити додаткові запитання. Потім члени пари обмінюються результатами.

Обговорення: “Кому було легше відтворити малюнок? Чому?”

Необхідно зафіксувати увагу на тому, що процес ефективного спілкування складається з певних структурних компонентів (мал. нижче). Зокрема, підкреслити, чому малюнки другого учасника пари, який мав можливість ставити додаткові запитання (мав зворотній зв’язок з відправником повідомлення) зазвичай були точнішими, ніж малюнки першого учасника.

Відправник Повідомлення Канал зв’язку
Зворотній зв’язок з відправником Ефект Одержувач

Гра “Зрозумій або вгадай” (40 хв.) модифікована [10], [12].

Мета: навчити використовувати невербальні та вербальні методи взаємодії; розвинути рефлексію.

Ведучий знайомить учасників з інструкцією такого змісту: “Багато хто з людей боїться видатися оточуючим смішним чи безглуздим. Кому з вас знайоме це почуття?.. (відповіді учнів)

Зараз ми попрацюємо над тим, щоб позбутися такого переживання. Нехай група розділиться на дві команди. Перша загадує якесь слово чи словосполучення (зі шлюбно-сімейної тематики: маленька дівчинка, чоловік, сварка, день народження, весілля, закоханість, пральна машина, пропозиція (вийти заміж), дзеркало, пилосос, романтична вечеря тощо), друга делегує свого учасника (краще, якщо добровільно), якому повідомляється загадане слово. Останній має зобразити це слово тільки за допомогою жестів і міміки, а його команда – спробувати зрозуміти, що ж було задумано. Команда, що відгадує, може ставити різні запитання”.

Команди учасників по черзі загадують слова.

Після того, як більшість побувала в ролі тих, хто показує, можна обговорити ті переживання та почуття, що виникали під час вправи.

ІV. Підбиття підсумків. (10 хв.).

Висловлювання учасників по черзі щодо своїх відчуттів, вражень, побажань тренеру і групі.

V. Прощання.

Вправа Посмішка по колу (3 хв.) (див. заняття 1).

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс



Комментирование закрыто.

ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ САЙТ
Освітній психологічний сайт містить корисну інформацію (статті, методички, тести) для всіх, хто навчається та цікавиться психологією
Любое использование материалов сайта разрешено только с указанием активной ссылки на источник http://psichology.com.ua

Счетчик

Статистика сайта