Последнее обновление: 05.03.2018 в 08:00
Подпишись на RSS
rss Подпишитесь на RSS, чтобы всегда быть в курсе событий.

ПСИХОЛОГ, АРТ-ТЕРАПЕВТ Online.

ТЯЖЕЛО? СТРАХ? ТРЕВОГА? МЫСЛИ?
Не можете пережить РАЗРЫВ, построить ОТНОШЕНИЯ, другие проблемы?
Помогу НАЙТИ ВЫХОД.
Не откладывайте на потом! Действуйте!

Провожу психологические консультации Online.

Желающие могут перейти по ссылке
https://www.facebook.com/arttrendcomua

P.S. Важно, что бы ответы и помощь в Вашу жизнь приходила вовремя.

Комментарии

Присоединяйтесь к обсуждению
  • благоустроитель: За статью премного благодарен, все по делу, достаточно много кто это использует
  • бобр: Было бы интересно узнать поподробнее
  • Интерны 2014: когда-нибудь увижу нечто подобное и на своем блоге
  • стилист: Спасибо за статью оказалась очень полезной.
  • необычный: полностью поддерживаю, такие же мысли были.
13 Февраль 2013 · Різне

Ігрова діяльність – різновид онтогенетичних діяльностей, в якому значимим є сам процес виконання ігрових дій, а не кінцевий результат, та який має на меті засвоєння суспільного досвіду окремим індивідом. В дорослому віці набуває форм інтелектуальної, ділової чи спортивної гри. Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

Власова О.І. Педагогічна психологія: Навч посібник —К.: Либідь, 2005. — 400 с. Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

13 Февраль 2013

Тема № 1. Знайомство

Рубрика: Різне.

Дьоміна Г.А. Психолого-педагогічний розвиток особистості майбутнього сім’янина: Методичні рекомендації для роботи практичних психологів. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2008. – 70с.

ТРЕНІНГОВІ ЗАНЯТТЯ НАВЧАЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ “ОСОБИСТІСТЬ МАЙБУТНЬОГО СІМ’ЯНИНА”

Робота практичного психолога з учнями (частина ІІ)

Перший блок “Знайомство”. Тема № 1. (100 хв.).

Мета: познайомити учасників групи та реалізувати їхнє саморозкриття, створення позитивної, невимушеної атмосфери.

Завдання: встановити емоційний та психологічний контакти; навчити учнів працювати в умовах тренінгу; виробити і прийняти правила роботи в групі; організувати процес самосприйняття та самопізнання.

Необхідний матеріал: візитка, папір, ватман 1, фломастери, маркери, м’яч, різнокольорові олівці.

Зміст заняття:

І. Привітання.

1. Гра Струм (3 хв.) [15].

Мета: створити у членів групи почуття цілісності, належності до однієї команди, об’єднаної спільною метою.

Учні стають у коло, беруться за руки, утворюють ланцюжок. Тренер дає установку відчути себе складовою цілісного організму; відчути той струм, який зароджується в колі і передається через руки товаришів, згуртовуючи всіх в єдину команду.

2.Уточнення самопочуття кожного учасника (7 хв.).

ІІ. Вправи для емоційної розминки.

1.Знайомство.

Гра Я змінюю своє ім’я (10 хв.) [5], [15].

Мета: знайомство учасників групи та їхнє саморозкриття, створення комфортної атмосфери.

Кожен учасник групи називає своє справжнє ім’я і те, яке хоче мати під час тренінгових занять (записуємо на візитці).

Тренер підбиває підсумок: “Ця вправа дозволила нам познайомитись…”.

2. Оголошення тренером теми заняття.

3. Емоційна розминка.

Вправа Сусід ліворуч та праворуч (10 хв.) [7].

Мета: познайомити і створити позитивну атмосферу.

Учасник, у руках якого – м’яч, називає імена своїх сусідів ліворуч та праворуч. Після цього він кидає м’яч будь-кому із членів групи, називаючи його ім’я, і так далі.

4. Озвучення очікувань від усього тренінгу.

Вправа “Випікаємо пиріг” (10 хв.) [15].

Мета: познайомитись з очікуваннями учнів від роботи.

Учасникам роздають невеликі аркуші паперу. Тренер пропонує написати на них очікування старшокласників від занять. Після цього аркуші вивішують на плакаті із зображенням пирога. Тренер: “Подивимося, який пиріг, яка у нього начинка”. Читає всі очікування та приблизно їх класифікує, дякує за співпрацю.

До очікувань повертаємося на останньому тренінговому занятті.

ІІІ. Групова взаємодія.

1. “Гра з маркером” (10 хв.).

Мета: пояснити потребу в правилах, їх цінність та необхідність.

Тренер розбиває учнів на групи по 5-7 осіб, пропонує їм вишикуватися в колони й дає маркер першому члену кожної групи. Коли кожна група має маркер, тренер пропонує розпочати гру.

Учні починають розгублюватись, обурюватись через відсутність вказівок. Після хвилини такої гри тренер, на вимогу учасників, пояснює гру: “Маркер треба спочатку передати в кінець колони, а потім повернути його тим, хто починав. Виграє команда, яка закінчує першою. Почали!”.

Учні починають, тренер знов зупиняє їх і каже: “Ви забули, що можна передавати маркер лише через ліве плече”. Вони можуть почати скаржитися або обурюватися тим, що ви не казали про ці правила. Не відповідайте на ці скарги і обурення. Після чергового старту зупиніть їх знову, додаючи якесь нове правило гри (наприклад, передавати правою рукою, а приймати лівою). Гра починається знов у темпі.

Коли переможці оголошені, більшість учнів обурюються перебігом гри. Це обурення має стати основою для обговорення: “Що ви відчуваєте стосовно гри? Що було несправедливим? Чому? Що було неправильним у грі? Що може зробити гру справедливою? – Правила. Крім гри, де ще потрібні правила? (дім, школа, магазин, вуличний рух). Для подальшої роботи нам теж потрібні правила”.

2. Прийняття правил гри (20 хв.) [5], [7], [10] та ін.

Мета: розуміти доцільність встановлених правил, обговорення та прийняття правил усіма учасниками групи.

Учні вже розбиті на групи по 5-7 осіб. Тренер пропонує на аркушах визначити і написати три правила для ефективної роботи в групі. Кожна група пояснює свої правила. На основі запропонованих учнями правил та вже відомих правил, тренер записує головні правила роботи в групі:

— принцип “тут і тепер” – говорити про те, що турбує вас саме зараз, що відбувається з вами у групі, і не обговорювати поза групою;

— нікого не критикувати і не оцінювати – оцінювати не учасника, а його дії, поведінку;

— говорити від свого імені, тільки про себе, свої переживання (“Я вважаю, що…”, “Я думаю…”, “Я відчуваю…”;

— поважати того, хто говорить, та його думку: один говорить – усі слухають;

— бути активним та добровільним – кожен має право відмовитися від участі в грі чи обговоренні;

— правило “піднятої руки”;

— приходити вчасно;

— ці правила мають силу протягом усіх наших занять.

Можна виділити й інші правила, якщо група виявляє бажання.

3. Динамічне уявлення базується на методі активного, спрямованого уявлення, запропонованого Х. Льойнером. Мотив-тест “Квітка”, адаптований Я. Обуховим [77] та модифікований нами у вправу “Я-квітка, він-квітка”.

Вправа Я-квітка, він-квітка (15 хв.) ідея [7].

Мета: з’ясувати, чи здатен учень утворювати образи, розслаблятись, встановлювати емоційні зв’язки між частинами образу.

Тренер: “Займіть зручне положення. Спробуйте прислухатися до свого тіла і поступово розслабитись… Уявіть собі будь-яку квітку… Ця квітка – це ви…

Усе, що ви собі уявите, – добре. Ми можемо працювати з будь-яким образом.

Спробуйте торкнутися стебла квітки… Запам’ятайте, яке воно на дотик. Торкніться листків, пелюсток… Які вони на дотик, якого кольору?.. Спробуйте зазирнути в середину квітки… Як виглядає ця середина? Що там є? Як ви відчуваєте запах квітки?..

Поряд з вами з’явилася ще одна квітка – це ваш друг, можливо, кохана людина, ваш майбутній обранець… Зверніть увагу на те, які в іншої квітки стебло, листя, пелюстки… Якого кольору?.. Який має запах?..

Порівняйте, чим ви схожі, чим відрізняєтесь…

А тепер озирніться і погляньте навкруги… Де знаходяться ці дві квітки?.. Що вас оточує?..

Зверніть увагу на те, які враження викликають у вас “квітка-ви” та квітка, що поряд з вами… Що вам зараз хотілося б зробити з квіткою? – Зробіть це, будь ласка…

А тепер попрощайтеся з образами. Запам’ятайте усі свої враження, почуття, всі кольори, звуки. Коли будете готові, стисніть руки в кулаки, міцно потягніться вперед і вгору, повільно розплющуючи очі.”

Питання для зворотнього зв’язку: Як ви себе зараз почуваєте? Чи є у вас якісь неприємні почуття? Чи вдалося розслабитися? Що заважало? Що вам запам’яталося і викликало позитивні почуття? Чи було в образі щось таке, що вас здивувало, щось несподіване для вас? Чим були схожі та чим відрізнялися дві квітки: “квітка-ви” та інша квітка?

Пропонуємо кожному висловитись, поділитися своїми почуттями.

Якщо є час, то пропонуємо учням намалювати все те, що їм запам’яталося. На малювання відводиться 10 хв. Після закінчення малювання проводиться обговорення.

ІV. Підбиття підсумків (10 хв.).

Висловлювання учасників по черзі щодо своїх відчуттів, вражень, побажань тренеру і групі. Наприклад, “Мені було.., тому що…”.

— Що із заняття вам більше сподобалось або що не сподобалось?

— Які завдання було виконувати найважче?”

V. Прощання.

Вправа Посмішка по колу (5 хв.) ідея [4].

Мета: встановити емоційний контакт між учасниками та попрощатися.

Усі учасники тренінгу стають у коло, беруться за руки і посміхаються один одному. Вправа продовжується поки кожен із учасників не подарує посмішку.

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс



Комментирование закрыто.

ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ САЙТ
Освітній психологічний сайт містить корисну інформацію (статті, методички, тести) для всіх, хто навчається та цікавиться психологією
Любое использование материалов сайта разрешено только с указанием активной ссылки на источник http://psichology.com.ua

Счетчик

Статистика сайта