Последнее обновление: 01.10.2017 в 11:28
Подпишись на RSS
rss Подпишитесь на RSS, чтобы всегда быть в курсе событий.

Комментарии

Присоединяйтесь к обсуждению
  • благоустроитель: За статью премного благодарен, все по делу, достаточно много кто это использует
  • бобр: Было бы интересно узнать поподробнее
  • Интерны 2014: когда-нибудь увижу нечто подобное и на своем блоге
  • стилист: Спасибо за статью оказалась очень полезной.
  • необычный: полностью поддерживаю, такие же мысли были.

Павелків Р. В.,  Цигипало О. П. Дитяча психологія. Навчальний посібник для ВНЗ (рек. МОН України). — К., 2010. Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

Видра О.Г. Вікова та педагогічна психологія: Навчальний посібник. — К.: Центр учбової літератури, 2011. — 112 с. Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

13 Февраль 2013

Тема № 19. СНІД та його профілактика

Рубрика: Різне.

Дьоміна Г.А. Психолого-педагогічний розвиток особистості майбутнього сім’янина: Методичні рекомендації для роботи практичних психологів. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2008. – 70с.

Додаткове заняття № 19 [15].

Лекція з елементами гри “СНІД та його профілактика” (60-80 хв.).

Мета: підвищити рівень знань старшокласників щодо ВІЛ і СНІД, дати історію їх виникнення та шляхи передачі; підвести учнів до того, що ВІЛ/СНІД – це поведінкові ускладнення, запобігти яким можна через розвиток в них навичок відповідальної поведінки.

Завдання: ознайомити учнів з проблемою розповсюдження ВІЛ-інфекції у світі; дати інформацію щодо шляхів поширення та наслідків ВІЛ/СНІДу; сформувати у старшокласників розуміння власної відповідальності стосовно ризику інфікування ВІЛ; розвинути терпиме ставлення до ВІЛ-інфікованих та хворих СНІДом.

Ведучі: психолог, медпрацівник, вчитель правознавства.

Необхідний матеріал: картки з твердженнями про передачу ВІЛ, картки з позначками для ділової гри “Зараження СНІДом”, олівці.

План проведення:

І. Вступ.

ІІ. Інформаційне повідомлення “Вірус імунодефіциту людини (ВІЛ) та синдром набутого імунного дефіциту (СНІД)”.

1. Основні поняття СНІД, ВІЛ.

2. Епідеміологічна ситуація в світі та в Україні

3. Гіпотези походження вірусу.

4. Стадії захворювання.

5. Шляхи передачі ВІЛ від однієї людини до іншої.

Шляхи, якими ВІЛ-інфекція не передається.

Вправа “Шляхи передачі ВІЛ” (15 хв.).

Мета: систематизувати отримані знання щодо передачі ВІЛ.

Учасникам роздають картки із твердженнями про шляхи та способи передачі ВІЛ. Картки із твердженнями:

1. Рукостискання.

2. Спільне з ВІЛ-інфікованим користування верхнім одягом.

3. Обійми.

4. Спільне користування фонтанчиком для питної води.

5. Спільне користування голками та шприцами для ін’єкцій.

6. Чхання та кашель.

7. Плавання в басейні.

8. Спільне користування шкільними приладами.

9. Статеві зносини без використання презерватива.

10. Домашні тварини.

11. Посуд, їжа.

12. Туалети (унітази).

13. Статеві зносини з використанням презерватива.

14. Монети та паперові гроші.

15. Дверні ручки та спортивні снаряди.

16. Переливання крові.

17. Постільна та натільна білизна.

18. Спільне користування голками для проколювання вух.

19. Поцілунки.

20. Комарі та інші комахи.

21. Годування немовляти груддю.

22. Народження від ВІЛ-інфікованої матері.

23. Рушники, мило, мочалка.

24. Громадський транспорт.

25.Догляд за хворою людиною.

26. Спільне користування комп’ютером.

Ведучий готує 2 аркуші паперу з написами: на одному аркуші “так”, на іншому – “ні”. Після фрази: “Вірус імунодефіциту людини (ВІЛ) передається через…” він пропонує учням розкласти картки відповідно до двох тверджень – “так” або “ні”.

Питання для обговорення: “Які шляхи передачі ВІЛ? ”, “ВІЛ не передається через…”

Якщо учні відповіли “так” лише на питання 5, 9 ,16 ,18, 21, 22, то вони добре засвоїли матеріал і усвідомили, що від ВІЛ-інфекції можна вберегтися, дотримуючись певних правил поведінки. Але якщо є помилки у відповідях, необхідно повернутися ще раз до попереднього матеріалу або перейти до наступного пункту і розібратися з міфами та фактами про ВІЛ/СНІД.

6. Міфи і факти про ВІЛ/СНІД.

Перелік тверджень:

1. ВІЛ – це вірус, що викликає СНІД.

2. Можна заразитися ВІЛ, випивши зі склянки, якою, користувався ВІЛ-інфікований.

3. ВІЛ передається при дружньому поцілунку.

4. Можна заразитися ВІЛ при переливанні неперевіреної крові.

5. Людина – носій ВІЛ може заразити свого статевого партнера.

6. Вживання алкоголю може підвищити ризик зараження ВІЛ.

7. Комарі можуть бути переносниками ВІЛ.

8. Використання одноразових шприців може захистити від ВІЛ/СНІД.

9. Використання презервативів під час статевого контакту може зменшити ризик зараження ВІЛ.

10. Прийом протизаплідних таблеток може убезпечити жінку від зараження ВІЛ.

11. Можна заразитися ВІЛ через сидіння на унітазі.

12. Більшість людей, інфікованих ВІЛ, становить загрозу для суспільства.

13. ВІЛ – кінцева стадія захворювання СНІД.

14. СНІД – це респіраторна хвороба (простуда).

Міфи: 2, 3, 7, 10 – 14. Факти: 1, 4, 5, 6, 8, 9.

7. Шляхи профілактики.

Статевий шлях зараження та профілактика. У людини, котра не має статевих контактів і не практикує введення наркотиків через кров, ризик заразитися ВІЛ дорівнює нулю. Тому, вирішивши вступити в ранні статеві відносини, поміркуйте: Чи потрібно вам це зараз? Чи готові ви стати мамою (батьком) і взяти відповідальність за свою поведінку? Крім задоволення та ствердження свого Я, ранні статеві стосунки можуть призвести до небажаної вагітності, зараження венеричними захворюваннями, вірусом імунодефіциту людини. Чи потрібно вам це? Однак, якщо ви вже все обміркували і вирішили свідомо розпочати статеве життя, лише використання презерватива дозволить вам уникнути небажаної вагітності, зараження венеричними захворюваннями, вірусом імунодефіциту людини. Є й інші безпечні форми сексуального спілкування, які виключають ВІЛ-інфікування: поцілунки, обійми, розглядання будь-якої частини тіла, пестощі, масаж, мастурбація.

Парентеральний шлях (попадання вірусу в кров). Велику групу серед хворих на СНІД та носіїв ВІЛ складають наркомани, котрі користуються шприцами. У більшості випадків в таких групах наркотик вводять одним шприцом. Зараженню ВІЛ сприяє використання інфікованого наркотику або спільних предметів під час його використання (посуд). Як тільки серед наркоманів з’являється хоча б один ВІЛ-інфікований, через деякий час члени групи (приблизно 70% протягом 2-3 років) стають ВІЛ-інфікованими. Крім того, слід знати, що, наприклад, проколювати вуха необхідно лише в косметичних кабінетах, робити тату – у спеціальних кабінетах і обов’язково мати особисті предмети гігієни: станок для гоління, манікюрний набір. Ризик інфікуватися в медичних закладах – мінімальний.

Вертикальний шлях зараження. Зараження дитини від ВІЛ-інфікованої матері відбувається через проникнення вірусу від матері до плоду під час вагітності, пологів, годування немовляти груддю. Тому рішення щодо народження дитини приймає сама ВІЛ-інфікована жінка, яка повинна подумати про наслідки. Лікарі роблять усе можливе для того, щоб дитина народилася неінфікованою. Вірогідність народження ВІЛ-інфікованої дитини в таких випадках – 30-45%.

ІІІ. Імітація життєвої ситуації.

Ділова гра “Захворювання на СНІД” (15 хв.).

Мета: закріпити в ігровій формі знання про принципи поширення ВІЛ.

Кожному учаснику роздається картка з позначками та олівець. Значення позначок учасникам невідоме. Пропонується зав’язати знайомство з 3-4 учасниками гри та вписати на картку їхні імена. Через 1-2 хвилини психолог зупиняє учасників фразою: “Більшість із вас думає: “З ким завгодно, але тільки не зі мною, не з моїми друзями, може статися така біда – зараження вірусом імунодефіциту людини. Хай про це кажуть, але мене це не стосується”. Зараз це й перевіримо.”

Потім психолог поступово визначає зміст кожної позначки, починаючи з “*” (“ВІЛ-інфікований”). Учня з цією позначкою запрошує стати в голові умовної колони. Після цього психолог запрошує прочитати імена людей, з якими умовний ВІЛ-інфікований встиг завести контакт. За наявності в учасника гри “небезпечного зв’язку” (статеві контакти або сумісне користування шприцом) з умовним ВІЛ-інфікованим ведучий запрошує учасника зайняти місце в колоні позаду умовного ВІЛ-інфікованого. І так далі, поки поза колоною не залишаться ті, хто не був умовно уражений.

Позначки на картках:

Х – статеві контакти без презерватива (кількість карток залежить від кількості учасників);

І – спільне користування шприцом (кількість карток залежить від кількості учасників);

О – статеві контакти з презервативом (3 картки);

* – ВІЛ-інфікований (1 картка);

V – зв’язок тільки з одним статевим партнером (2 картки). (Особливу увагу варто приділити обговоренню карток з даною позначкою. Зазначити, що стосунки, побудовані на довірі, допоможуть поспілкуватися відверто один з одним, розповісти навіть найнеприємнішу свою таємницю.)

Учасникам, яким дісталася картка з позначкою Х, І, О, *, слід зробити акцент на тому, як можна було запобігти ВІЛ-інфікуванню.

Обговорення. Ведучий звертається спочатку до людини, яка була умовно ВІЛ-інфікованою, потім до тих, котрі знаходяться в другій (третій і т.д.) лінії, із питаннями: Що ви відчуваєте? Хто відчув страх? Наскільки великий ризик при використанні одного шприца? Який ступінь ризику при статевих контактах? Наскільки ви ризикуєте, якщо ваші стосунки з другом (подругою) побудовані на довірі? Що буде, коли дізнаються ваші близькі? Хто з вас розповість своєму партнеру про хворобу? Чому “так”? Чому “ні”?

Вправа на зняття напруги.

IV. Додаткове інформаційне повідомлення:

1. ВІЛ-інфікований та хворий на СНІД: етика стосунків з ними.

2. Правові аспекти проблеми ВІЛ/СНІД (вчитель правознавства).

V. Підсумки заняття.

Повторити основні шляхи передачі ВІЛ та засоби запобігання інфікуванню.

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс



Комментирование закрыто.

ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ САЙТ
Освітній психологічний сайт містить корисну інформацію (статті, методички, тести) для всіх, хто навчається та цікавиться психологією
Любое использование материалов сайта разрешено только с указанием активной ссылки на источник http://psichology.com.ua

Архивы

Счетчик

Статистика сайта