Последнее обновление: 01.10.2017 в 11:28
Подпишись на RSS
rss Подпишитесь на RSS, чтобы всегда быть в курсе событий.

Комментарии

Присоединяйтесь к обсуждению
  • благоустроитель: За статью премного благодарен, все по делу, достаточно много кто это использует
  • бобр: Было бы интересно узнать поподробнее
  • Интерны 2014: когда-нибудь увижу нечто подобное и на своем блоге
  • стилист: Спасибо за статью оказалась очень полезной.
  • необычный: полностью поддерживаю, такие же мысли были.

Бондарчук О.І. Психологія девіантної поведінки: Курс лекцій. –. К., МАУП, 2006. – 88c. Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

Дуткевич Т.В. Дитяча психологія. Навч.посіб. – К.: Центручбовоїлітератури, 2012. – 424с. Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

13 Февраль 2013

Тема № 14. Вольова саморегуляція

Рубрика: Різне.

Дьоміна Г.А. Психолого-педагогічний розвиток особистості майбутнього сім’янина: Методичні рекомендації для роботи практичних психологів. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2008. – 70с.

П’ятий блок “Вольова саморегуляція”. Тема № 14. (90 хв.).

Мета: актуалізувати наполегливість, вольову саморегуляцію та підвищити рівень самовладання.

Завдання: змоделювати наполегливості та самовладання у подоланні труднощів; виробити уміння казати “ні”.

Необхідний матеріал: карта з описом проблемних ситуацій.

 

Зміст заняття:

І. Привітання.

1. Гра Струм (1 хв.) (див. заняття 1).

2. Уточнення самопочуття кожного учасника (5 хв.).

ІІ. Вправи для емоційної розминки.

1. Знайомство.

Вправа “Кольори” (7 хв.) ідея [13], [19].

Мета: згуртувати групу; сформувати позитивний настрій на спільну роботу; розподілити групу на пари.

Учасники групи сидять колом. Тренер пропонує подумати про те, якого вони (він, вона) кольору (мовчки, 1-2 хв.): подивіться один на одного і постарайтесь зрозуміти, хто якого кольору (на ваш погляд). Знайдіть собі пару за кольором. Треба не лише сказати, хто якого кольору, а й ще пояснити, чому. Потім кожен називає свій колір, що він для себе обрав на початку вправи.

2. Оголошення тренером теми та мети заняття.

3. Емоційна розминка.

Вправа “Так – ні” (10 хв.) [16].

Мета: розвинути навички наполегливості.

Вправа виконується в парах: один із учасників діалогу впродовж трьох хвилин говорить лише “так”, інший лише “ні”. Потім міняються ролями.

Обговорення: “Що ви відчули, коли в діалозі ви казали “так”, а співбесідник лише “ні” (ніби суперечив вам)? Що було легше?”

ІІІ. Групова взаємодія.

Вправа “Заграна платівка” (5 хв.) [16].

Мета: набути навички наполегливого відстоювання своєї думки, виробити уміння казати “ні”.

Виконується у вигляді “вертушки”. Учасники, що стоять у зовнішньому колі, щось пропонують, а ті, що стоять у внутрішньому колі, твердо й упевнено говорять “ні”. Але говорити треба тихим і спокійним тоном, не використовуючи слово “ні”. Наприклад: “Я розумію, про що ти говориш, але мене це не цікавить”.

Спокійне повторення того, що ви хочете, знову й знову вчить наполегливості, а також тому, що ви не зобов’язані пояснювати причини своїх бажань. А також допомагає не дратуватися заздалегідь. Отже, ви наполегливо просуваєтеся до бажаної мети.

Обговорення: “Кому вдалося наполягти на пропозиції і отримати позитивну відповідь? Чи вдалося відстояти своє прагнення і не погодитися на пропозицію? Що ви відчули?”

Вправа “Я вмію казати “Ні” (40 хв.) [15].

Мета: набути навичок наполегливого відстоювання своїх думок, переконань: виробити уміння казати “ні”; розвинути навички відповідальної поведінки.

Усі учасники поділяються на 5 груп по 5 осіб (у кожній групі – хоча б один хлопець). Кожна група отримує картку зі своєю ситуацією. Упродовж 10 хв. учасникам потрібно дати декілька варіантів гідної поведінки в даній ситуації. Ситуації обіграти.

Можливі ситуації:

1. Однокласники пропонують вам піти з уроку, а у вас з цього предмета немає жодного балу.

2. Друг (подруга) пропонує піти на дискотеку, а ви не в настрої.

3. Однокласник просить вас розв’язати задачу на контрольній, а ви ще не розв’язали свій варіант.

4. Ваш друг (подруга) пропонує разом піти в гості до його (її) друзів, які вам не подобаються.

5. Друг (подруга) просить вас позичити якийсь одяг, який ви не хочете давати.

Обговорення варіантів запропонованої поведінки та колективне висунення інших варіантів реагування.

Прикінцеве слово тренера “Усе залежить від тебе” (5 хв.).

— Колись давно у стародавньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов із підданими про свій розум і спогадів про давню зустріч з імператором. Так ішли дні за днями, роки за роками… Аж ось по всій країні пройшов поголос, що неподалік кордону з’явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною у світі!? Але вигляду нікому про своє обурення не подав, а запросив мудреця до себе у палац. Сам же задумав обдурити ченця: “Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо – мертве – я випущу його…” І, ось, настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитись на двобій найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали ввійшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин проказав: “Скажи-но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?” Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: “Усе – у твоїх руках!” І збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

Отже, лише від вас залежить, чи буде ваша взаємодія з іншими людьми яскравою, плідною, чи навпаки. Усе – у ваших руках!

ІV. Підбиття підсумків. (10 хв.).

Висловлювання учасників по черзі щодо своїх відчуттів, вражень, побажань тренеру і групі.

V. Прощання.

Вправа Посмішка по колу (5 хв.) (див. заняття 1).

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс



Комментирование закрыто.

ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ САЙТ
Освітній психологічний сайт містить корисну інформацію (статті, методички, тести) для всіх, хто навчається та цікавиться психологією
Любое использование материалов сайта разрешено только с указанием активной ссылки на источник http://psichology.com.ua

Архивы

Счетчик

Статистика сайта