Последнее обновление: 13.02.2018 в 01:10
Подпишись на RSS
rss Подпишитесь на RSS, чтобы всегда быть в курсе событий.

Комментарии

Присоединяйтесь к обсуждению
  • благоустроитель: За статью премного благодарен, все по делу, достаточно много кто это использует
  • бобр: Было бы интересно узнать поподробнее
  • Интерны 2014: когда-нибудь увижу нечто подобное и на своем блоге
  • стилист: Спасибо за статью оказалась очень полезной.
  • необычный: полностью поддерживаю, такие же мысли были.

В. И. Бочелюк В. В. Зарицька ПСИХОЛОГІЯ: ВСТУП ДО СПЕЦІАЛЬНОСТІ. Навчальний посібник. — К., 2007 Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

14 Июнь 2013 · Різне

ЗМІСТ Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

13 Февраль 2013

Тема № 12. Відповідальність у житті

Рубрика: Різне.

Дьоміна Г.А. Психолого-педагогічний розвиток особистості майбутнього сім’янина: Методичні рекомендації для роботи практичних психологів. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2008. – 70с.

Четвертий блок “Відповідальність у житті”. Тема № 12. (100 хв.).

Мета: спрямувати старшокласників на свідому активно-позитивну діяльність, показати стереотипність мислення та засвоїти навички відповідальної поведінки.

Завдання: розвинути вміння здійснювати у різних формах контроль над своєю діяльністю, засвоїти навички впевненості; сформувати навички відповідальної поведінки.

Необхідний матеріал: ручки, папір; два портрети незнайомих людей; дошка, крейда.

 

Зміст заняття:

І. Привітання.

1. Гра Струм (1 хв.) (див. заняття 1).

2. Уточнення самопочуття кожного учасника (5 хв.).

ІІ. Вправи для емоційної розминки.

1. Знайомство.

Вправа “Мої прикметники” (9 хв.) [7], [20].

Мета: згуртувати групу; сформувати позитивний настрій на спільну роботу; надати можливість членам групи впізнати людину за якостями, цінностями, особливостями.

Кожен учень пише на аркуші паперу 3-5 прикметників, що найсуттєвіше характеризують його. Потім аркуші здають і зміст зачитує тренер. По черзі він пропонує знайти автора даного листка.

Тренер підбиває підсумок: “Ця вправа дозволила нам не лише дізнатися про деякі особливості кожного з вас, а й ще показала, наскільки ви уважні один до одного”.

2. Оголошення тренером теми та мети заняття.

3. Емоційна розминка.

Вправа “Зустріч” (10 хв.) [7].

Мета: створити доброзичливу атмосферу в групі.

Тренер пропонує всім учасникам підвестись, обрати собі пару і домовитися хто буде “Х”, а хто – “У”. “Х” повинні стати з одного боку класної кімнати, а “У” – з протилежного. Завдання: пройти через кімнату кілька разів; щоразу, при зустрічі, необхідно вітатися один з одним. Перший раз – як давні знайомі, що давно не бачилися; другий – у ситуації, коли “Х” винен “У” гроші; третій – коли “У” давно посварився з “Х”; четвертий – коли обидва не знають одне одного і “Х” – поспішає, а “У” заблукав і не знає, куди йти. Вправа проводиться швидко.

Обговорення: “Що, на вашу думку, впливає на встановлення стосунків?”

ІІІ. Групова взаємодія.

Вправа “Два портрети” (10 хв.) [13].

Мета: розширити уявлення учнів про установки (негативні) та їхній вплив на встановлення щирих стосунків.

Учням пропонується розглянути портрети двох незнайомих людей. А тому, тренер повідомляє: “один із них – рецидивіст, який недавно вийшов із тюрми; другий – священик.

Обговорення: “Хто на фото є рецидивістом, а хто священиком? Чому ви так вирішили? Що ви можете про них сказати? Чому більшість учнів характеризує портрет рецидивіста негативно?”

Висновок. Ми створюємо у своїй уяві різні типи людей (це означає – чіпляти на них ярлики). Але насправді люди дуже різні і наші негативні установки можуть перешкоджати встановленню добрих стосунків. Якщо людина погано вчинила, це не означає, що вона ніколи не зміниться. Тому потрібно навчитися давати їй шанс стати кращою.

Вправа “Стереотипи” (50 хв.) [19].

Мета: показати стереотипність мислення та додаткові шляхи покращення взаєморозуміння між людьми.

Тренер бере два аркуші паперу. На одному написано “ЧОЛОВІКИ – ”, на іншому “ЖІНКИ – ”. Перший аркуш тренер пропонує заповнити дівчатам, а другий – хлопцям, як представникам своєї статі. Писати можна все. Через 15-20 хв. групи завершують роботу, обмінюються аркушами. Хлопці обговорюють перелік думок про чоловіків, а дівчата – про жінок. Після обговорення, кожна група виділяє 5 тверджень про свою стать, з якими вони погоджуються (вони зазначають їх в переліку тверджень).

Обговорення (всі учні повинні висловити свою думку з приводу вправи): “Чому ми людям “чіпляємо ярлики”? Чи ускладнюють вони стосунки між людьми? Хто бере відповідальність за “чіпляння ярликів” чи створення стереотипів? Чи легко змінити “ярлик”, який на вас “почепили”?”

Висновок. У всіх нас є упередження щодо людей, які відрізняються від нас. Ці упередження впливають на нашу поведінку при побудові міжособистісних стосунків. Ви повинні пам’ятати, що кожна людина – це особистість, а не набір стереотипів, “ярликів” щодо раси, статі, професії тощо. Не всі жінки поводяться як “типові жінки”, і взагалі – “типових” людей не існує.

ІV. Підбиття підсумків. (10 хв.).

Висловлювання учасників по черзі щодо своїх відчуттів, вражень, побажань тренеру і групі.

V. Прощання.

Вправа Посмішка по колу (5 хв.) (див. заняття 1).

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс



Комментирование закрыто.

ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ САЙТ
Освітній психологічний сайт містить корисну інформацію (статті, методички, тести) для всіх, хто навчається та цікавиться психологією
Любое использование материалов сайта разрешено только с указанием активной ссылки на источник http://psichology.com.ua

Счетчик

Статистика сайта