Последнее обновление: 13.02.2018 в 01:10
Подпишись на RSS
rss Подпишитесь на RSS, чтобы всегда быть в курсе событий.

Комментарии

Присоединяйтесь к обсуждению
  • благоустроитель: За статью премного благодарен, все по делу, достаточно много кто это использует
  • бобр: Было бы интересно узнать поподробнее
  • Интерны 2014: когда-нибудь увижу нечто подобное и на своем блоге
  • стилист: Спасибо за статью оказалась очень полезной.
  • необычный: полностью поддерживаю, такие же мысли были.

Поліщук В.М. Вікова і педагогічна психологія : навчальний посібник / В. М. Поліщук. – Вид. 3-тє, виправ. – Суми : Університетська книга, 2010. – 352 с. Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

Бондарчук О.І. Психологія девіантної поведінки: Курс лекцій. –. К., МАУП, 2006. – 88c. Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

13 Февраль 2013

Тема № 9. Мотивація і ціннісні орієнтації

Рубрика: Різне.

Дьоміна Г.А. Психолого-педагогічний розвиток особистості майбутнього сім’янина: Методичні рекомендації для роботи практичних психологів. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2008. – 70с.

Третій блок “Мотивація і ціннісні орієнтації”. Тема № 9. (100 хв.).

Мета: систематизувати мотиви, ціннісні орієнтації учнів та сформувати позитивне ставлення щодо подружнього життя.

Завдання: озброїти учнів ефективними засобами схвалення, підтримки та спонукання самих себе до позитивних змін.

Необхідний матеріал: письмове приладдя (ручки та папір).

 

Зміст заняття:

І. Привітання.

1. Гра Струм (1 хв.) (див. заняття 1).

2. Уточнення самопочуття кожного учасника (5 хв.).

ІІ. Вправа для емоційної розминки.

1. Знайомство.

Вправа “Чим ми схожі, чим відрізняємось” (15 хв.) [5], [13], [18].

Мета: згуртувати групу, підвищити внутрішньогрупову довіру; сформувати позитивний настрій на спільну роботу; надати можливість членам групи відчути подібність один до одного.

Учасники сидять на стільцях колом. Тренер запрошує в центр кола одного з учасників, підкреслюючи його подібність до себе за якоюсь більш-менш узагальненою ознакою: “ти такий же (така ж), як я, у тебе…” (наприклад, “схожий колір волосся”, “ ми обидва – мешканці Землі” тощо). Учасник виходить у центр кола й у свою чергу запрошує вийти наступного учасника, схожого з ним за якоюсь ознакою. Вправа триває, поки всі члени групи не опиняться разом у центрі кола. Тренер підкреслює, що всі учасники подібні.

На другому етапі вправи (приблизно через 7 хвилин після початку роботи) учасники по черзі говоритимуть один одному по одній фразі, що починається зі слів: “я дуже відрізняюся від тебе, я…”. Таким чином, усі по черзі сідають на місця.

— Які почуття у вас виникли на першому етапі роботи, а які на другому?

2. Оголошення тренером теми та мети заняття.

ІІІ. Групова взаємодія.

Вправа “Схвалення” (60 хв.) [9], [3].

Мета: через тренування і міркування озброїти учнів ефективними засобами схвалення, підтримки і спонукання самих себе, що призведе до прагнення досягати власних цілей.

Тренер: “Чи знаєте ви свої позитивні риси, свої переваги, які здатні забезпечити вам успіх у житті, зокрема, у сімейному? Чи вмієте підбадьорювати себе та інших?

Вчителі, родичі, друзі постійно вдаються до схвалення та підбадьорювання вас. Внаслідок похвали ви відчували емоційне піднесення і прагнення працювати наполегливіше задля досягнення успіху, поставленої мети.

Часом у вас не все вдавалося і ви розчаровувалися, втрачали віру в себе, а позитивного емоційного підкріплення (похвали) від навколишніх не було. За таких обставин ви втрачали впевненість у своїх силах і були знемотивованими (тобто не відчували спонуку, стимулу до роботи, особистісних позитивних змін). Але раптом пригадали свої успіхи в минулому і актуалізувалися в пам’яті слова-схвалення, колись почуті від учителя, класного керівника, близької людини. Вам стало легше, знов захотілося працювати і щось змінювати. У вас виникає думка: “Чому я повинен чекати схвалення від інших людей, чи не можна знаходити підтримку у самого себе?” Виявляється, що це цілком можливо.

Давайте потренуємося це робити.

1. Запишіть 5 своїх позитивних рис характеру, які здатні забезпечити вам успіх у діяльності, у досягненні певної мети (учні виконують це завдання з легкістю, тому що на попередніх заняттях за допомогою вправ вони вчилися усвідомлювати і виділяти свої риси та якості). Виділіть одну найсуттєвішу рису і назвіть її для запису на дошці.

2. Запишіть 5 своїх позитивних рис характеру, які допомагають вам у спілкуванні, у взаємодії з іншими людьми. Виділіть одну найсуттєвішу і назвіть її для запису на дошці.

3. Згадайте і запишіть свої успіхи в минулому і їхній вплив на ваші життя і діяльність. (Не просто ситуації, коли ви досягали позитивного для вас результату, а значні успіхи, які емоційно були досить привабливими для вас, про які приємно згадати і які мали істотний вплив на ваші життя і діяльність).

4. Згадайте і запишіть слова-схвалення, які були спрямовані на вашу адресу іншими людьми (вчителями, батьками, друзями тощо) і які мали вплив на ваші життя і діяльність, тобто слова, які спонукали вас до активності, надихали на певні досягнення тощо.

Обговоріть їх з групою в 5 осіб та виділіть найефективніші слова-схвалення. Запишіть їх на дошці. Можливо, хтось доповнить свій список.

5. Запишіть, як ви підбадьорюєте самого себе, коли зазнали невдачі, коли не все клеїться, коли відчуваєте труднощі в роботі.

Обговоріть їх з групою в 5 осіб та виділіть найефективніші підбадьорюючі слова. Запишіть їх на дошці. Можливо, хтось доповнить свій список.

6. Як ви підбадьорюєте інших людей, коли хтось зазнав невдачі, відчуває розчарування і значні труднощі? (Після індивідуальної роботи та подальшого обговорення в малих групах тренер записує варіанти на дошці.)

7. Згадайте і запишіть, як ви хвалили самого себе, коли досягли певних успіхів. (Після індивідуальної роботи та подальшого обговорення в малих групах тренер записує варіанти на дошці.)

8. Враховуючи досвід, поміркуйте і запишіть новий, ефективний текст для самосхвалення у разі досягнення вами певних успіхів, переборення труднощів тощо. (Після індивідуальної роботи та подальшого обговорення в малих групах тренер записує варіанти на дошці.)

9. Згадайте і запишіть, як ви хвалите інших, коли хтось досягнув успіхів, зробив щось важливе тощо. (Після індивідуальної роботи та подальшого обговорення в малих групах – запис на дошці.)

10. Враховуючи досвід і знання, поміркуйте і напишіть новий текст схвалення інших людей у разі досягнення ними позитивного результату. (Після індивідуальної роботи та подальшого обговорення в малих групах – запис на дошці.)

11. Запишіть вітання іншій людині з нагоди успішного завершення нею важливої справи. Намагайтеся надати таке схвалення і підтримку цій людині, щоб це було новим стимулом (імпульсом) для неї, спонукало її до подальших успіхів і змін. (Після індивідуальної роботи та подальшого обговорення в малих групах – запис на дошці.)”

Обговорення: “Як ви вважаєте, навіщо ми виконували цю вправу? Які ваші враження та почуття? Що для вас було нового та несподіваного в цій вправі?”

Усе, що ви записали, збережіть у вашому щоденнику, спеціальному блокноті, щоб за несприятливих для вас обставин звертатися за підтримкою.

ІV. Підбиття підсумків. (10 хв.).

Висловлювання учасників по черзі щодо своїх відчуттів, вражень, побажань тренеру і групі.

Підсумкова вправа Телеграма (5 хв.) [7].

Мета: підбити підсумки за півріччя роботи навчально-розвивальної програми; допомогти усвідомити власні можливості.

Кожен учасник відповідає на питання: “Що мені вдалося за період наших зустрічей? Над чим мені ще потрібно попрацювати на наступних заняттях?”

— Напишіть, будь ласка, про це коротке послання-телеграму з 11 слів.

Обговорення: (актуалізувати плани кожного щодо саморозвитку, обговорити можливі усвідомлення саморозкриття).

V. Прощання.

Вправа Посмішка по колу (5 хв.) (див. заняття 1).

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс



Комментирование закрыто.

ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ САЙТ
Освітній психологічний сайт містить корисну інформацію (статті, методички, тести) для всіх, хто навчається та цікавиться психологією
Любое использование материалов сайта разрешено только с указанием активной ссылки на источник http://psichology.com.ua

Счетчик

Статистика сайта