Последнее обновление: 05.03.2018 в 08:00
Подпишись на RSS
rss Подпишитесь на RSS, чтобы всегда быть в курсе событий.

ПСИХОЛОГ, АРТ-ТЕРАПЕВТ Online.

ТЯЖЕЛО? СТРАХ? ТРЕВОГА? МЫСЛИ?
Не можете пережить РАЗРЫВ, построить ОТНОШЕНИЯ, другие проблемы?
Помогу НАЙТИ ВЫХОД.
Не откладывайте на потом! Действуйте!

Провожу психологические консультации Online.

Желающие могут перейти по ссылке
https://www.facebook.com/arttrendcomua

P.S. Важно, что бы ответы и помощь в Вашу жизнь приходила вовремя.

Комментарии

Присоединяйтесь к обсуждению
  • благоустроитель: За статью премного благодарен, все по делу, достаточно много кто это использует
  • бобр: Было бы интересно узнать поподробнее
  • Интерны 2014: когда-нибудь увижу нечто подобное и на своем блоге
  • стилист: Спасибо за статью оказалась очень полезной.
  • необычный: полностью поддерживаю, такие же мысли были.
13 Февраль 2013 · Різне

Дьоміна Г.А. Психолого-педагогічний розвиток особистості майбутнього сім’янина: Методичні рекомендації для роботи практичних психологів. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2008. – 70с. Тема 18. “Я в ХХІ столітті” (70 хв.). Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

Видра О.Г. Вікова та педагогічна психологія: Навчальний посібник. — К.: Центр учбової літератури, 2011. — 112 с. Поделиться в соц. сетях Нравится

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

13 Февраль 2013

Тема № 8. Мотивація і ціннісні орієнтації

Рубрика: Різне.

Дьоміна Г.А. Психолого-педагогічний розвиток особистості майбутнього сім’янина: Методичні рекомендації для роботи практичних психологів. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2008. – 70с.

Третій блок “Мотивація і ціннісні орієнтації”. Тема № 8. (90 хв.).

Мета: систематизувати мотиви, ціннісні орієнтації учнів та сформувати позитивне ставлення до майбутнього.

Завдання: виробити адекватні мотиви, ціннісні орієнтації та установки учнів щодо прийняття рішень, вибору цінностей життя.

Необхідний матеріал: жетони для аукціону (10 шт. для кожного), варіанти товарів з аукціону (по 20 примірників кожного товару), письмове приладдя (ручки та аркуші).

 

Зміст заняття:

І. Привітання.

1. Гра Струм (1 хв.) (див. заняття 1).

2. Уточнення самопочуття кожного учасника (5 хв.).

ІІ. Вправи для емоційної розминки.

1. Знайомство.

Вправа Ім’я з прикметниками (10 хв.) [3], [9], [13].

Мета: згуртувати групу; сформувати позитивний настрій на спільну роботу; надати можливість членам групи виділити якусь свою рису характеру, цінність, особливість.

Усі учасники по черзі називають своє ім’я з епітетом перед ним. Епітет-прикметник має починатися на ту ж літеру, що й ім’я (наприклад, Сміливий Стас, Лагідна Лариса, Акуратний Ахмед). Прикметники мають бути лише позитивними.

Тренер підбиває підсумок: “Ця вправа дозволила нам дізнатися про деякі особливості кожного з вас.”

2. Оголошення тренером теми та мети заняття.

3. Емоційна розминка.

Вправа “Похвали-посвари” (20 хв.).

Мета: визначити установки під час спілкування (що можна, а що ні).

Учасники поділяються на пари, домовляються, хто буде першим, хто другим. Перший крок: перший учасник хвалить другого, другий відповідає. Міняються місцями. Другий крок: перший хвалить себе, другий відповідає. Міняються місцями. Третій і четвертий кроки: перший сварить другого, а потім сварить себе. Міняються місцями.

Обговорення: “Що відчували, що було легше: хвалити чи сварити, звертатися до себе чи до іншої людини, чому?”

ІІІ. Групова взаємодія.

Перш ніж розпочати наступну гру, дайте відповідь: “На що б Ви обміняли своє життя?”. Зараз ми пограємо в гру “Аукціон”, яка допоможе вам дати відповідь на питання: “На що потратити своє життя?”.

Гра “Аукціон” (40 хв.) [15].

Мета: визначити цінності, навчити робити вибір та цінувати його, брати за це відповідальність на себе.

Тренер: “Перед початком гри я роздам вам по 10 жетонів. Кожен жетон є частиною вас – це 1/10 доля вашого часу, енергії, засобів, цінностей, інтересів, індивідуальності. На час гри ці 10 жетонів будуть якостями та можливостями, з яких складається ваша особистість. Не порвіть та не загубіть їх!

Коли ми розпочнемо гру, перед вами буде вибір: “витратити” жетони або “зекономити”. На продаж будуть запропоновані одразу дві речі. Ви можете не обрати жодної з них або обрати будь-яку, але не обидві одразу. Якщо жетони закінчаться, ви вже нічого невзмозі купувати.

Купити запропоновану річ можна лише в момент, коли вона виставлена на продаж. Перехід до наступної пари означає, що попередня пара вже знята з продажу.

Примітка: на останній жетон можна придбати будь-який із запропонованих лотів (на той момент), навіть якщо жетонів не вистачає.”

Тренер роздає учням жетони.

— Готові? Отже, перша пара цінностей:

Варіант А Варіант Б
Гарна простора квартира або дім (1 жетон) Новий спортивний автомобіль (1 жетон)

— Хто бажає придбати один із двох запропонованих лотів? (тренер збирає жетони у бажаючих та віддає їм обрану картку із запропонованих лотів).

Наступна пара:

Варіант А Варіант Б
Повністю оплачувана відпустка протягом місяця в будь-якій точці земної кулі для вас і вашого найкращого друга (2 жетони) Повна гарантія того, що дівчина, з якою ви мрієте одружитись (юнак, за якого мрієте вийти заміж), дійсно в недалекому майбутньому стане вашою дружиною (вашим чоловіком) (2 жетони)

Наступне:

Варіант А Варіант Б
Найбільша популярність у колі знайомих протягом двох років (1 жетон) Один справжній друг (2 жетони)

Наступне:

Варіант А Варіант Б
Гарна освіта (2 жетони) Підприємство, що приносить великий прибуток (2 жетони)

Наступна пара:

Варіант А Варіант Б
Здорова сім’я (3 жетони) Всесвітня слава (3 жетони)

Після того, як всі учні прийняли рішення придбати один з лотів або не придбати, повідомити, що ті, хто обрали здорову сім’ю, отримають в нагороду 2 жетони.

Наступний лот:

Варіант А Варіант Б
Змінити будь-яку рису зовнішності(1 жетон) Бути все життя задоволеним собою(2 жетони)

Наступний лот:

Варіант А Варіант Б
П’ять років нічим не порушуваної фізичної насолоди (2 жетони) Повага та любов до вас тих, кого ви найбільше цінуєте (2 жетони)

Ті, хто обрали варіант А, повинні заплатити ще 1 жетон (якщо жетони залишилися). Поясніть, що є речі, за які нам інколи доводиться платити більше, ніж ми очікували.

Наступна пара:

Варіант А Варіант Б
Чисте сумління (2 жетони) Вміння досягати успіху в усьому, чого б не побажали (2 жетони)

Наступна пара:

Варіант А Варіант Б
Диво, яке буде здійснене заради людини, яку ви любите (2 жетони) Можливість з початку пережити (повторити) будь-яку подію минулого(2 жетони)

І остання пара:

Варіант А Варіант Б
Сім додаткових років життя (3 жетони) Безболісна смерть, коли прийде час(3 жетони)

Слово тренера: “Більше купувати нічого не можна. Якщо ви потратили не всі жетони – вони пропали”.

Обговорення: “Я пропоную вам протягом наступних 5 хвилин, поділитися на групи по 3-5 осіб, обміркувати придбані цінності та відповісти на такі питання: “Яким лотом ви найбільше задоволені? Чи пожалкували ви про те, що щось не купили? Чи хотіли б ви що-небудь змінити в правилах гри?””

Через 5 хвилин слухають враження підгруп.

Тренер повинен звернути увагу на те, які правила гри учні хотіли б змінити. Важливо, щоб учасники виділили такі правила: “Перш ніж щось купувати, необхідно знати, що ще буде на торгах”; “Я хочу, щоб можна було обміняти раніше куплену річ на будь-яку іншу, яку запропонували пізніше”; “Необхідно, щоб перед початком гри нам давали більше жетонів”. Якщо ніхто не запропонує подібних змін, тренер повинен сам їх запропонувати і запитати: чи не вважають вони, що гра завдяки цим змінам стане цікавішою? Якщо виникне необхідність, тренер допоможе учням побачити зв’язок між обраними речами та певними особистими якостями (наприклад, ти віддав жетон, щоб “змінити зовнішність”, отже, надаєш великого значення тому, що про тебе думають оточуючі. Якщо обрав “бути задоволеним собою”, більше цінуєш свою думку про себе тощо.)

Після обговорення тренер повинен підбити підсумок: більшість запропонованих пропозицій – правильні та обмірковані. Але проблема в тому, що в житті так не буває. Неможливо двічі зробити один і той же вибір; “відмінити” наслідки раніше прийнятого рішення; досягти свого одразу або скористатися всіма можливостями. Ми не знаємо заздалегідь, з чого доведеться обирати в майбутньому. Завжди будуть обмежені час, сили, вибір можливостей, кошти, інтереси. За все, що ви для себе оберете, доведеться платити певну ціну, і в багатьох випадках ціна виявиться вищою, ніж ви очікували.

Це була лише гра. Але те, як ми витрачаємо свій час, можливості, енергію в реальному житті, дозволяє достатньо правильно зробити висновок щодо наших цінностей.

Протягом 1-2 хвилин спробуйте відповісти на питання: “Якби хто-небудь проаналізував прийняті вами протягом гри рішення, які висновки змогла б зробити ця людина щодо ваших життєвих цінностей?” Відповідь зафіксуйте на аркушах.

ІV. Підбиття підсумків. (10 хв.).

“Якщо ви поквапилися або, навпаки, занадто довго чекали і щось проґавили, або в декого з вас промайнула думка: “Якби повторити гру! Тоді б я зробив інакше!”, то можу вас утішити: у вас є можливість зробити правильний вибір, і не у грі, а в реальному житті.

Коли прийде час вирішувати, що робити, на що спрямувати себе, прошу вас лише про одне: не розмінюйте своє життя на дріб’язок, не продавайте його за безцінь. Воно найчастіше коштує набагато дорожче, ніж ви вважаєте.”

Висловлювання учасників по черзі щодо своїх відчуттів, вражень, побажань тренеру і групі.

V. Прощання.

Вправа Посмішка по колу (5 хв.) (див. заняття 1).

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс



Комментирование закрыто.

ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ САЙТ
Освітній психологічний сайт містить корисну інформацію (статті, методички, тести) для всіх, хто навчається та цікавиться психологією
Любое использование материалов сайта разрешено только с указанием активной ссылки на источник http://psichology.com.ua

Счетчик

Статистика сайта