Пакет методик визначення готовності учнів початкової школи до переходу в середню школу

Дослідження розраховано на 1 год З0 хв (2 уроки) і складається з 9 методик, призначених для учнів 4-х класів, включає вербальні та невербальні завдання.

1. Методика Кеттелла (тест інтелекту). Призначена для вимірювання рівня інтелектуального розвитку, незалежно від впливу чинників довкілля (культури, освіти тощо), так званого чистого інтелекту.

2. Виключення понять. Дозволяє вивчити рівень процесів узагальнення і абстрагування, здатність виділяти істотні ознаки предметів чи явищ (3 хв).

3. Аналіз відношень понять. Виявляє вміння встановлювати й узагальнювати відношення між поняттями ( 4 хв).

4. Узагальнення. Виявляє вміння узагальнювати (дитина повинна дати поняття, що назване двома словами) (3 хв).

Завдання, що входять до методик 2 — 4, дають змогу виявити рівень сформованості елементарних операцій мислення: аналізу, порівняння, виділення істотного, які. виступають як «дробові» елементи мислення.

5. Поінформованість (модифікація 1-го субтесту методики Векслера). Досліджує запас відомостей і знань.

6. Пам’ять (один з різновидів короткочасної пам’яті, так звана безпосередня пам’ять). Виявляє запам’ятовування відразу після подання матеріалу.

7. Запас слів (3 хв).

8. Добір до слів синонімів (4 хв).

9. Креативність (творче мислення). Застосування двох завдань: а) нетрадиційне дослідження предмета (вербальна методика); б) «Що це?» (невербальна методика) (4 хв).

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

Добавить комментарий