ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ТА ЗМІСТ ДИСЦИПЛІНИ
Дьоміна Г.А. Вікова і педагогічна психологія: Методичні рекомендації для практичних занять, індивідуально-самостійної роботи, модульного контролю знань студентів. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – 56 с.
№ п/п | Назва модулів, тем та їх зміст | К-сть годин | Види контро-лю | ||
Лекції | Практ. | Інд. робота | |||
Модуль І. Теоретичні основи вікової психології | |||||
1 | Вікова психологія як наука.Предмет, завдання та методи вікової психології. Міжпредметні зв’язки вікової психології з іншими науками. | 2 | 2 | зведений терміно-логічний словник | |
2 | Історія становлення вікової психології.Історія становлення та розвитку вікової психології. | 2 | виконання завдань(І-СРС) | ||
3 | Характеристика розвитку психіки в онтогенезі.Загальне поняття про психічний розвиток. Основні теорії психічного розвитку. Проблема вікової періодизації. | 2 | 2 | 4 | виконання модульного тесту |
Модуль ІІ. Психічний розвиток дитини від народження до вступу в школу | |||||
4 | Особливості психічного розвитку новонародженого та немовляти.Загальна характеристика. Соціальна ситуація розвитку. Провідна діяльність. Новоутворення. Кризи. | 2 | 2 | зведений терміно-логічний словник | |
5 | Психологія раннього дитинства.Загальна характеристика. Соціальна ситуація розвитку. Провідна діяльність. Новоутворення. Криза 3-х років. | 2 | 2 | виконання завдань(І-СРС) | |
6 | Психологія дошкільного віку.Загальна характеристика дошкільника. Соціальна ситуація розвитку. Провідна діяльність. Новоутворення. Криза 6-7-ми років. | 4 | 2 | 6 | виконання модульного тесту |
Модуль ІІІ. Психічний розвиток дитини в шкільний період | |||||
7 | Психологія молодшого шкільного віку.Загальна характеристика молодшого школяра. Соціальна ситуація розвитку. Готовність дитини до шкільного навчання. Провідна діяльність. Новоутворення. Криза. | 4 | 2 | зведений терміно-логічний словник | |
8 | Психологія підлітка.Загальна характеристика підлітка. Соціальна ситуація розвитку. Провідна діяльність. Новоутворення. Криза. | 4 | 4 | виконання завдань(І-СРС) | |
9 | Психологія важкої дитини.Понятійний апарат. Класифікація. Важкі діти та причини їх появи. Критерії та ознаки вихованості. Педагогічна занедбаність. Важковиховуваність (класифікація). Важконаучуваність, неуспішність, невстигання. | 2 | 2 | 8 | виконання модульного тесту |
Всього за 2-й семестр | 22 | 20 | 18 | ||
Модуль IV. Психологія юнака та дорослої людини | |||||
10 | Психологія ранньої юності.Загальна характеристика юнака. Соціальна ситуація розвитку. Провідна діяльність. Новоутворення. Криза. Особистісна зрілість юнаків щодо майбутнього подружнього життя. | 2 | 4 | зведений терміно-логічний словник | |
11 | Психологія дорослості.Загальна характеристика ранньої, середньої та пізньої дорослості. Анатомо-фізіологічні особливості періоду дорослості. Психологічні особливості. Кризи віку дорослості (нормативні та ненормативні). | 4 | 2 | 4 | виконання завдань(І-СРС);виконання модульного тесту |
Модуль V. Предмет педагогічної психології (Психологія учіння та навчання) | |||||
12 | Педагогічна психологія як наука.Предмет, завдання та методи педагогічної психології. Історія становлення та розвитку педагогічної психології. Міжпредметні зв’язки. Система категорій педагогічної психології. | 2 | 2 | зведений терміно-логічний словник | |
13 | Психологія учіння.Теоретичні основи научіння та учіння. Поняття научіння, навчання, учіння. Рівні і типи научіння. Форми научіння: імпринтинг, респондентне, оперантне, вікарне, вербальне научіння. Види учіння та структурні компоненти учіння. Мотиви учіння та їх класифікація. Вікова динаміка процесу учіння. Вміння самостійно вчитися. Неуспішність та її причини і попередження. | 2 | 2 | виконання завдань(І-СРС) | |
14 | Психологія навчання.Поняття про навчання та його психологічні механізми. Дидактичні принципи. Основні типи навчання. Психологічні моделі навчання. Класифікація видів навчання. Інноваційні технології навчання. Характеристика видів сучасного навчання: програмованого, сугестопедичного, знаково-контекстного, модульного. Типи навчальності: швидкий та уповільнений темпи засвоювання матеріалу. Критерії успішності учіня. Чинники ефективності навчання. Способи активізації учбової діяльності. | 4 | 2 | 4 | виконання модульного тесту |
Модуль VІ. Психологія виховання та педагогічної праці | |||||
15 | Психологія виховання та самовиховання.Психологічні основи виховання. Теорії виховання. Цілі, засоби та методи виховання. Психологічні механізми формування особистості. Класифікація виховних впливів. Показники і критерії вихованості, їх психологічна природа. Результати навчально-виховної діяльності. Методи самовиховання. | 4 | 4 | зведений терміно-логічний словник | |
16 | Психологія девіантної поведінки.Поняття соціальної норми та відхилення, девіантна поведінка. Критерії девіантності. Класифікація видів девіантної поведінки. | 2 | 2 | виконання завдань(І-СРС) | |
17 | Психологія суб’єкта педагогічної праці.Професійно значущі якості особистості соціального педагога та працівника. Педагогічні здібності. Характеристика педагогічної діяльності. Структура педагогічної майстерності (І.А.Зазюн). Принципи педагогічної майстерності (А.С.Макаренко та К.С.Станіславський, В.І.Гінецинський, ). | 2 | 2 | 10 | виконання модульно-го тесту; контрольна робота |
Всього за 3-й семестр | 22 | 20 | 18 | ||
Всього за два семестри | 44 | 40 | 36 |